Annandag Jul

0kommentarer

Julafton avlöpte ganska fort. Körde iväg på förmiddagen och köpte en julgran till Lorett på plantagen. Inte billig där, men nöden har ingen lag! Lorett fick i alla fall sin julgran och hon mumsade på den direkt.( Idag, två dagar senare, är det inte mycket kvar av den, men jag hörde av Annika att den hade blåst in till Syrah och E-type så de har också mumsat på den. Men förhoppningsvis är det Lorett som hann äta alla goda knoppar).

Åkte sen till stallet och red Lorett i dressyrsadeln. Hon kändes fin. Red cirka 40 minuter. Gjorde klart till Lorett och hon fick lite extra äpple, morötter och godis! Jag fick också extra godis av Susanne och Pernilla som jag hittade i mitt stallskåp. Tack snälla!

Åkte sen ner till Viarp och hjälpte Pernilla att ta in hästarna. Lotta var snäll och kom och hjälpte till eftersom hon visste jag hade bråttom. Åkte sen hem och bytte om, och sen till Jörgen där vi åt lite julmat och delade ut julklappar. Kl 16 svensk tid skypade vi med Julia som precis vaknat i Texas.  Direkt efter det åkte jag till jobb.

Juldagen jobbade jag till 11. Åkte direkt efter jobb till stallet och mockade. Mycket kallt idag och allt vatten i stallet fruset. Hängde in hink till Lorett och sen kom alla hästarna in, så att de skulle kunna tina upp vattenledningarna lite. Åkte hem ngr timmar och åkte därefter tillbaka till stallet och tömkörde Lorett när det var lite lugnare i stallet. Hon var lugn och fin, och lyssnade bra på mig. Men hu vad kallt det var. Vid ngt tillfälle kände jag inte mina fingrar. Termometern visade på -11°, men det blåste också.

Idag, annandag jul, sov jag till 10. Tog det lugnt på morgonen och åkte sen till stallet vid 12-tiden. Mockade och sen kom hästarna in. Åse och jag red ut en skrittrunda (åse hade whippen). Mysigt trots att det blåste och snöade, men "bara" -4 idag. Red sedan lite i ridhuset. Emma var där med Ingo och hade tagit fram två cavalettibommar med cirka 8 galoppsprång emellan, så det blev ganska mycket galopp över dem, med avsaktningar till trav och halt mellan dem och med att variera galoppsprången. Lorett var jättefin och det riktigt kul att rida. Både jag och Lorett blev svettiga! Hon fick sedan stå med fleecetäcke medan jag körde hem och käkade och bytte om inför jobb. När jag sedan körde stannade jag till och bytte täcke på henne. Oh, vad det är skönt att bo nära stallet! :)


BÅDE JAG OCH LORETT LÄNGTAR EFTER SOMMAR OCH GRÖN MARK!

Kommentera

Publiceras ej