Hoppträning

1kommentarer

Lorett fick vila lördag och söndag. Igår måndag tömkörde jag henne. Var lite orolig att hon skulle förknippa det med körträningen och vara på tårna eller ngt, men nej hon var så lugn och fin. Blev riktigt fin på slutet i galoppen. Hon kan ju vara väldigt stark ibland, men nu hade jag inget i handen. =)

Så idag var det hoppträning för Hanna. Jättebra och kul lektion. Det var jag, Åse på Whippen, Tina på Libertina och Emma på Cannavaro.

Fick först rida fram lite ordentligt så att både hästar och ryttare skulle få upp lite värme. Kallt ikväll. -6° och en nordlig vind.

Sedan hade vi ngr travbommar och galoppbommar. Sedan byggde Hanna om det till hinder. Hoppade en liten bana. Först en oxer på båge i höger varv på bortre kortsidan och sedan 4-5 galoppsprång fram till till ett kryss. Därefter snett igenom på en liten oxer, och sedan följa långsidan ner, och svänga upp lite före slutet på kortsidan, där det stod ett rättuppstående med den där mattan eller vad det är hängande på, lite snett och rida rakt fram efter det mellan krysset och oxern som stod snett igenom, och sedan avslutade vi med en studsserie på andra långsidan, som vi kom i höger varv på, och det var fyra studsar. Givetvis  hade vi hoppat alla hinder först.

Gick faktiskt superbra. Det blev bara lite dåligt på slutet för vi var lite sena och då kom plötsligt andra gruppen in, och de var fyra stycken, och då var det plötsligt hästar överallt, och när jag hade hoppat hindret med "mattan" så var det plötsligt hästar i vägen. Men men, överlag gick det alltså superbra, och mycket roligt. Ser fram emot att hoppa lite igen på fredag.

Imorgon onsdag vet jag inte vad jag hinner då jag jobbar 13-21.

1 kommentarer

Julia - utbytesstudent i Iowa, USA 2010/2011

15 Dec 2010 16:16

duktig heeest <3

Kommentera

Publiceras ej