Duktig häst

1kommentarer

I söndags blev det ju en skrittrunda med Sus och Cez, och det var hur mysigt som helst. Travade lite på grusvägen som var mjuk efter regn och hon kändes väldigt fin.

Var ju sen och hejade på Helene och Tina i ridskolemästerskapet, som ju Helene vann! och TIna kom trea. Så nu blir det Strömsholm den 20-21 nov. Susanne Johannesson har bokat rum på Thottska villan inne på strömsholm fredag och lördag natt. Ska bli så kul att komma dit, och se hur det ser ut där. Vi ska köra på fredagseftermiddagen så att vi är där sent fredag kväll, och sedan skulle visst de tävlande träffas kl 11. Det blir jag, sus, Helene och Susanne J, som ska köra. Ev följer även Anna med. :)

Igår red jag i ridhuset och Lorett kändes först lite sned i högervarvet, men red ganska mycket skänkelvikning och lite förvänd galopp, och hux flux var hon hur fin som helst. Kom på hur jag ska rygga henne , så nu gör hon det superbra. Jag bara lutar mig lite fram och för bak skänklarna lite, så backar hon. Och när jag rätar på mig så stannar hon. :) Red med dressyrsadeln.

Idag visste jag inte vad jag skulle göra. Red ner till viarp och just då skulle en lektion med Susanne J börja, så då red  jag med där. De skulle hoppa men det var i princip bara två studsar som vi hoppade. Susanne sa också att det var gymnastik för hästarna. Lorett var så klart jätteduktig men Susanne kommenterade att det syntes på Lorett att hon tyckte det var låga hinder. ;) När vi sen skulle gå hem så regnade det mycket. inte kul tyckte Lorett som gick på tvären hem för att undvika värsta regnet. Red med den svarta hoppsadeln och den är faktist helt ok.

Imorgon blir det träning för Mette.

Nu ska jag sova. Har jobbat väldigt mycket sista två veckorna, och varit uppe tidigt nästan varje morgon. Och imorgon bitti ringer klockan återigen kl 05.

1 kommentarer

Julia

28 Oct 2010 16:42

U.P.P.D.A.T.E.R.A.

Kommentera

Publiceras ej