Day 14, part 2.

0kommentarer

Nu har jag varit hos Lorettan. Och hon såg ut att att ha det jättemysigt i hagen med Chessie. Men kom ändå när jag ropade på henne. Red ner en sväng till Viarp, red först i deras stora paddock, men idag IGEN kändes hon trött och inte sitt vanlig jag. Försökte då rida bort till sista stubben som finns kvar, men den var så blöt eftersom det regnat enormt mycket inatt. Gick då in i lilla ridhuset och det gick väl sådär. Hoppade sen av och gick hem med henne.

Upptäckte att hon blivit väldigt lång i tårna fram, och det är ju bara sex veckor sedan hon blev skodd där. Men förmodligen tog han nästan inget på henne då. Ringde nya hovslagaren, som tyvärr inte är hemma denna veckan, men vi ska komma nästa vecka. En vecka till ska hon nog klara. Jag ska ändå inte rida så mycket nu för jag hinner inte, måste börja packa, vilket jag ännu inte gjort.

Kanske Lorettan saknar sin hoppryttare? Kanske därför hon inte är på humör riktigt? Ja, vem vet?!

Jag saknar i alla fall Julia, men dagarna rullar på och hux flux är hon hemma hos oss igen. :)



Sommar och härlig barbackauteritt!

Kommentera

Publiceras ej