Day 18. Fredag 17 sep, 2010. For the times they are a changin

0kommentarer

Åkte till stallet vid 10-tiden. Blåsigt och ruggigt ute, men man blir alltid glad när man ser Lorettan! Och hon verkar glad när hon ser mig.

Igår skrev Jessica, min arbets-  och ridkompis, så här på Facebook;

"lustigt att man masar sig ut i stallet,frusen, sur och irriterad, stressad och med huvudvärk. Man skyndar sig, lastar och kör iväg.När man ngn timme senare kör hem så är man, varm, glad, nöjd och ostressad, allt för att man fått umgås med en lagom tjock ponny i sina bästa år "

och det skriver jag under på!

I alla fall idag så när jag mockat, och nu verkar hon ha slutat böka runt i sin box på nätterna, så red vi ner till Viarp. Red lite på deras ridbana. Inget särskilt jag red, utan blev mest motionsridning. Så fort jag flyttat och kommit lite till ro, ska jag göra upp ett träningsschema.

Det är ju fredag idag och egentligen har jag ju min träning för Lotta idag, men jobbar natt så den fick jag tyvärr skippa. Kanske ska försöka rida igen imorgon om det finns ngn lektion på morgonen.

Imorgon kväll ska vi hem till Pernilla, och det ska bli trevligt. Hon har bjudit ett helt gäng, så det blir nog mycket hästsnack och annat snack.

Har också tänkt mycket på min fina mormor som inte lever längre. Hon dog för åtta år sedan och skulle fyllt 100 år idag. Undrar var hon finns nu?










Kommentera

Publiceras ej