Day 6. Part two. 2010-09-05

0kommentarer

Idag har jag jobbat hela dagen och åkte sålunda till Lorett vid 15:30-tiden. Mockade först och som synes på förra inlägget så hade Lorett bökat rundor med halmen. Vet inte vad hon gjort men förmodligen har hon letat mat!

Red sen ut en runda med Pernilla i den fina kvällssolen. Eftersom Cez fortfarande bara skrittas red jag lite själv på fältet efteråt. Lorett var snäll. Bara i första galoppen som hon blev lite pigg. Hon drar liksom ner  huvudet och galopperar väldigt snabbt. Tur att hon är snäll! Bara att stå i fältsist och hålla i manen. Men sedan blev hon lugnare i galoppen. Travade sedan lite och därefter fick det räcka för idag.  Imorgon blir det nog bommar.

Tyvärr kliade det mycket på Lorett idag, trots att hon hade täcke på sig. Men kanske det beror på att hon gick utan täcke ett par timmar igår morse, innan jag hann till stallet. I fredags kväll började det nämligen regna när jag skulle hem, och då trodde jag det skulle bli dåligt dagen efter, men det blev det ju inte.

Allt sådant kommer att bli mycket bättre och lättare när jag bor i Härslöv! :) För då kan jag bara kila upp snabbt till stallet och ta av/på täcket. Eller annat som behöver göras.

Hade med datorn till stallet och loggade in mig på skype så att Julia skulle kunna se och prata med Lorett lite, som hon hade önskemål om, men hon var inte där! :(

Nu ska jag strax hoppa i säng. Klockan är strax 22 här, och i Iowa är klockan strax 15. Hade hoppats få skypa med dig Julia men du verkar inte vara inloggad. Ni skulle visst iväg på ngt bad idag, så jag antar att du är där, men vi får höras imorgon kanske? Jag ser fram emot fler foto med detaljer om inköpsställe och pris på det du handlat och mer foto på dig och dina kompisar.

/Jonna

Kommentera

Publiceras ej