Annandag Påsk

0kommentarer

Sista påskdagen och jag var ledig idag, skönt! Fick som sagt tömt poolen med hjälp av Gert och Tina, och det gick hur bra som helst. Nu ska den bara väck, men det får bli ett senare problem. Har många "problem" som ska fixas i trädgården.

Missade därmed påskshowen, men hörde att det hade varit succe som vanligt.  Åkte till stallet sent på eftemiddagen och mockade till Cez och Lorett. Pernilla är fortfarande på Mallorca. Gick en sväng med Cez medan Lorett stod och vilade efter havren. Han fick även äta lite gräs. Lät honom sedan stå utan lindor medan jag höll på med Lorett. Fyllde även på vatten till båda ute i hagarna. Tog sedan ut Lorett från boxen och hon såg väldigt trött ut. Gjorde i ordning henne och tog dressyrsadeln för hade bestämt att jag skulle träna lite på LB-programmet. Tog sporrarna också. Fortfarande är hon gallig i benen och lite varm i hovarna, men jag ignorerar det. Om det var sporrarna som gjorde det eller om hon stått och samlat nya krafter vet jag inte, men hon var pigg och framåt. Red på utebanan, och hon var superfin. Blev lite överladdad i galoppökningarna snett igenom, och kunde först inte sakta av till trav utan fortsatte i förvänd galopp eller bytte. Men jag övade ett par ggr på det och helt plötsligt fattade hon vad jag ville och då gick det jättebra. Måste även öva på att kunna skritta i mellanskritt snett igenom för där vill hon gärna börja småtrava. Men hon kändes superfin och traven var maffig, nästan så jag hade svårt att sitta på henne. Avslutade med att skritta nerför grusvägen och sen hem igen.

Imorgon blir det nog tömkörning på förmiddagen för sen jobbar jag natt. På onsdag jobbar jag också natt, men då ska Tina hoppträna henne. På torsdag ska jag kanske rida lite för Lotta. På fredag får Tina ha henne på min lektion då det är markarbete och det passar ju bra inför söndagens tävling. Lördag rider också Tina henne.  Då ska jag vara funktionär på den regionala hopptävlingen. Ska bli kul att se stilhoppningen MHPC. Hade velat att Julia skulle ridit två kval, vilket är det man får räkna, men trodde bara att det fanns ett kval kvar i sommar när Julia är hemma, men såg häromdagen att det blir två kval till i Skåne i sommar, i Båstad och på Österlens Rk.

Kommentera

Publiceras ej