Fin ponny

0kommentarer

Joggade till stallet vid halvtio-tiden. Varmt redan då. När jag kom till stallet mockade jag först och tog sedan in Lorett. Hon tyckte nog det var ganska skönt att komma in för hon stod så fint i boxen och käkade halm. Tog fram tömkörningsgrejorna och gjorde i ordning henne. Gallig även idag. Tömkörde henne ute i paddocken. Började i skritt längs fyrkantspåret och gjorde skänkelvikningar över hörnlinjerna. Därefter trav i ganska friskt tempo längs spåret. Blev bara ngt varv för jag blev helt svettig och trött, så vi fortsatte på stora mittvolten. Gjorde ganska många övergångar mellan skritt och trav, och därefter fick hon trava i friskt tempo igen. Därefter kort trav och lite flyttning i traven på volten, och sedan blev det ett varv längs hela spåret i kort trav, och ena långsidan blev det öppna.  Allt detta gick supebra. Avslutade arbetet med galopp på volten. Ökad galopp på stor volt och kort galopp på mindre volt. Hon såg mycket fin och pigg ut. Gjorde så klart detta i båda varven och hon såg lika fin ut i båda. Ev flyttade hon lite bättre åt vänster, dvs när hon flyttade sitt högra bakben sidvärts. När hon flyttade åt höger ville hon förböja sig lite. Men i det stora hela var hon jättefin. Trodde hon skulle varit seg i värmen men det var nog bara jag som var det.

När vi var klara fick hon sig en snabbdusch, och sen gick hon ut igen. Rullade sig fram och tillbaka flera ggr så till slut var hon inte brun längre utan grå! Nu var hon också fin i benen igen.

Nu var det dax för mig att jogga hem, men nu var jag ganska trött. Blev lite spring och mycket gång!

Nu väntar jobbmöte och sedan jobba natt.

Kommentera

Publiceras ej