Fint väder

2kommentarer

Det var bra att jag lät Lorett vara utan täcke igår för idag har det varit jättefint väder. Nästan sommarvärme. Och när jag tittade på vädret så ska det hålla i sig hela veckan. Skönt! Inte en dag för tidigt!

Åkte till stallet vid 13-tiden. Mockade och tog sedan in Lorett. Bestämde mig för att tömköra henne då hon verkade trött igår, så jag ville inte rida henne. Gick väl ganska bra i tömkörningen, men fortfarande kändes hon trött och inte så framåt. Fick mana på henne ordentligt för att hon skulle trava på.

Ja ja, hon känner kanske också av väderombytet eller ngt.  Sedan släppte jag ut henne i hagen igen då de fått sitt em-hö ute och hon hade inte hunnit äta upp. Skönt att de får det ute nu, så att de kan vara ute längre om dagarna.

Sedan körde jag hem för en snabbdusch för sedan väntade jobbet.

Imorgon tror jag att jag rider ut och kanske ner till dammen och ser om jag får lite fart på henne. På onsdag blir det väl hoppning med Tina tror jag, om inte Tina har andra planer. På onsdag ska jag också vara chaufför åt teoriledarna som ska till Flyinge på rundvandring med Hanna som guide. Kan ju vara kul att följa med på det!

2 kommentarer

Julia

19 Apr 2011 20:26

ska dom hoppa imorgon sa ska det blir lugn och lag hoppning. Lydnad o sant..

Jonna

19 Apr 2011 22:01

Jadå, det blir det.

Kommentera

Publiceras ej