Härligt aprilväder

0kommentarer

Jobbat natt till idag och körde direkt till stallet när jag körde hem. Mockade till Lorett och pratade lite med Åse och Tina. De berättade om hoppningen och att Lorett varit jätteduktig. De hade ju hoppat på diagonalen med hjälphinder före, och då gick Lorett lugnt. Sedan tog Lotta bort hjälphindret och höjde upp, och då ville Lorett gasa på lite, så Lotta ställde sig framför hindret ända tills Lorett nästan var framme, och sen gick det bra. Lotta tyckte också att Lorett varit duktig.

Dimmigt och fuktigt ute, men ändå 8-9° och jag hade hört att solen kanske skulle titta fram så innan jag körde hem, tog jag av Lorett täcket i hagen. Naturligtvis rullade hon sig direkt. Härligt tyckte hon. Och det var bra att jag gjorde det för sen kom solen fram och det blev så varmt och skönt!
 
Vilade ett tag hemma och körde sen till Viarp då jag anmält mig för att hjälpa till att bygga bana inför morgondagens  hopptävling. Men man ångrar sig nästan för vi var så få som skulle bygga, men som tur var kom ngr från US och hjäpte till efter deras möte. Men inte kul att några få får slita så när vi är en klubb med många medlemmar. Dessutom hade vi ju infört arbetsplikt. Vad hände med den? Många klubbar har ju också som policy att hemmaekipage som ska tävla förväntas komma och bygga banan. Nåja, banan blev klar och det ser fint ut inför morgondagen.

Åkte till Lorett som var inne vid detta laget. Tänkte bara skrittat ut en sväng då hon gått ganska hårt hela veckan, men skrittade bara en liten sväng då det var så lerigt. Red istället på ridbanan där Lotta även red och blev såklart inspirerad att trimma lite, trots att jag hade hoppsadeln. Men Lorett kändes väldigt pigg och framåt och dessutom superfin, så vi red på ganska bra. Avslutade med att ta av henne sadeln och sedan skrittade hon och jag av på grusvägen.

Och visst ja, skypade med Julia i stallet och Lorett tittade så intresserat och med öronen spetsade in i datorn när Julia kallade på henne. Så gulligt!

Kommentera

Publiceras ej