Härligt att rulla sig.....

0kommentarer

Härligt att rulla sig när man först gått ett hårt dressyrpass med Jonna för Lotta, och sen fått en skön dusch.





Lorett skötte sig jättebra under dressyrpasset. Kändes lite trött till att börja med men kom igång bra. Red lite övningar för att få henne att sätta under sig och hon var duktig. Red bla öppna och sluta, öka och minska volt. Både traven och galoppen kändes fin. Avslutade med ngr övningar från LB-programmet. Bl a ökad galopp snett igenom med avbrott till trav. Jag ska tänka på att ställa henne åt galopphållet och styra rakt mot väggen för ett bra avbrott till trav. Gick bra efter ngr gånger. Om jag tränar det ett tag nu så kommer Lorett att fatta vad hon ska göra. Jag ska även satsa i galoppen. Den ökade traven snett igenom funkar fint, även om det känns som om jag håller på att skumpa av. Även vändning rakt upp i trav funkar fint, men halten var lite svår. Lotta sa att det var för att jag inte satt kvar på mina sittben i halten utan föll lätt framåt. Så när jag provade igen ställde Lorett upp helt perfekt och i balans. Ja, man får den häst man rider.  Red även lite serpentiner som blev bra.

Titta lite på världscupen i hoppning finalen som började idag med en tidshoppning. Eftersom SVT valt att endast visa sista delen som går på söndag, så fick jag betala på FEI för att se, och det vet att ta betalt. Men jag och Jessica brukar dela för det går att loggga in två samtidigt.  Hoppningen gick ganska bra i alla fall. Malin ligger tia, och Roffe 13 inför fortsättningen imorgon. Sen är det avslutningen på söndag. Det är även dressyrfinal och den visas på lördag på svt play så då ska jag titta på den.

Fortfarande inget kliande hos Lorett! :)

Kommentera

Publiceras ej