Långfredag

0kommentarer

Minns när man var liten och det var långfredag, då var allt stängt och det spelades tråkig musik på radion, på tv var det tråkiga program och man hade inget att göra.

Annat är det nuförtiden. Har varit fullt upp hela dagen. Dock gör dagen fortfarande skäl för namnet för det känns som om den varit lång, inte för att den segat sig fram, utan för att jag har hunnit med många saker idag. 

Jobbade till kl 8, körde sedan hem och åt frukost. Jobbade sen ngr timmar i trädgården på baksidan. Fick ihop fyra sopsäckar med trädgårdsavfall, och ändå syns det inte att jag tagit ngt!

Åkte sedan till stallet och mockade till Lorett och Cez. Gick även ut en sväng med Cez och släppte sedan ut honom i hagen igen utan lindor. Körde sedan ner till Viarp och var funktionär i sista dressyrklassen. Såg många fina hästar och ritter. När tävlingen var slut cirka halv sex, hjälpte jag Anna-Katarina att ta in viarpshästarna för hon var ensam. Det gick lugnt och bra. Åkte sedan tillbaka till Lorett och gjorde iordning henne. Red ut samma runda som igår. Gick jättebra. Lite spänd men inte mycket. Dock var hon väldigt pigg. När hon travar i den traven, så känner man verkligen att det är mer än en hästkraft i en häst. Maffig känsla. Hade egentligen tänkt rida runt dammen ett varv men nu blev det tre, 2,5 varv i trav och ett halvt varv + liten volt i galopp. Skrittade sedan lugnt hem. Härlig kväll! Som en fin sommarkväll.

Tillbaka i stallet fixade jag med Lorett, och sedan borstade och lindade jag Cez. Fyllde på vatten i hagen till båda hästarna och mockade i Loretts hage.

Puh, klar för idag! Nu blir det en stunds slappande i soffan, och sen hoppar jag i säng!

Kommentera

Publiceras ej