Lugn dag i blåsten

0kommentarer

Joggade/gick till stallet på förmiddagen. Mockade och tog sedan in Lorett innan jag joggade hem, då det blåste väldigt mycket ute, och storm var på väg enl SMHI. Tänkte att Lotta säkert skulle ta in hästarna tidigt i alla fall. Så  hon kom in vid halv tolv. Men sen när jag körde till jobb så sken solen och det blåste mycket men inte storm, så hon kunde gått kvar ute i alla fall.  Ja, ja nu fick MP sällskap i alla fall.

Körde tillbaka till stallet vid 20-tiden efter jobb för Lorett behövde ju röra på sig, spec när hon kom in så tidigt. Orkade dock inte rida, och Lorett var säkert också lite trött, så det blev cirka 30 minuters tömkörning.  Gjorde sedan fint i boxen till henne, och därefter fick hon sitt kvällshö. Nu blåser det betydligt mer än innan idag. Hoppas det lugnar sig till imorgon bitti.

Imorgon har jag lektion. Egentligen jobbar jag, men eftersom jag skulle varit ledig idag, men jobbat, så tar jag ut lite komp i morgon kväll och sticker från jobb vid halv sex. Dressyrträning är det på programmet. Nästa fredag ska vi ha bommar på lektionen, men då är ju jag på idrottsgalan. Ska höra med Tina om hon vill ta den lektionen. Bra för Lorett att träna lite markarbete.

Kommentera

Publiceras ej