Påskafton

0kommentarer

Åkte till Lorett vid 17:30-tiden. Mockade först boxen och sedan mockade jag lite snabbt i hagen och fyllde på vatten. Hon dricker ganska mycket nu när det är så varmt. Hon går fortfarande utan eksemtäcke. Håller tummarna för att det dröjer innan hon börjar klia sig.

Påskafton idag så Lorett fick en grimma i påskpresent. Hon blev fin, men det är hon ju i allt!

Red sedan nere i Viarps paddock. (Har bestämt att jag ska köpa ridhuskort, spec eftersom jag inte kommer att rida lektion till hösten, och så har jag använt mina eldsjälspengar till ngt bra). Hon var väldigt pigg, så det blev ganska mycket galopp till att börja med, så det blev lite konditionsträning. Hon hade lite svårt att lugna sig, det är ju så kul att galoppera fort när det finns gott om plats, men gick bra efter en stund. Blev två ordentliga galopper flera varv runt banan, först i höger galopp och sedan i vänster. Även idag kändes hon lite sned i vänster galopp, och det är lite konstigt för det har hela tiden varit höger galopp som varit sned innan.

Efter galoppen red jag lite bak- och framdelsvändningar och sedan blev hon plötsligt superfin i traven. Kunde rida med helt stilla händer och hon bara travade på spänstigt och fint, gick även mycket bra i skänkelvikningarna och öppnorna. Red inte så länge i den fina traven utan slutade när hon kändes på topp!

Tillbaka i stallet fick hon gå och beta lite gräs för att torka lite, men hon var ju helt vild efter gräset och bara slängde sig ner, så hon höll på att ramla och snubbla på sina egna ben.  Men lite gräs blev det!

Glad Påsk!

Kommentera

Publiceras ej