Träning för Mette

0kommentarer

Idag var det träning för Mette. Fick börja med att rida lätt på volten och få henne att böja och ställa sig. Fick även i både skritt och trav på volten, först ställa henne inåt och sedan flytta för innerskänkeln. Gick riktigt bra. Jag har en tendens att flytta bak skänkeln när jag ska flytta henne, men det går mycket bättre när skänkeln är kvar i sitt vanliga läge. Fick sedan rida på spåret när hon var rakriktad och på nästa långsida skulle jag först ställa henne inåt och sedan flytta för för inner skänkel längs spåret. Gick också bra när jag väl tittade var jag skulle och ej flyttade bak skänkeln.  Minskade också volten i både trav och galopp för att därefter flytta ut i skänkelvikning till stor volt igen. Får passa mig så att inte volten blir för liten, spec i galopp. Red också förvänd galopp vilket hon ju kan superbra. Allt som allt kändes Lorett jättefin, även i höger varv. En ren fröjd att rida henne.

När vi var klara stretchade jag henne lite och sedan fick hon många morötter!

I morgon är det hoppning för henne med Tina. På torsdag vet jag inte riktigt vad vi ska göra, kanske tömkörning. På fredag har Tina henne igen, de ska rida min lektion och det är markarbete. Jag ska ju på idrottsgalan på fredagen.

På lördag har jag bestämt med Jessica att jag och Lorett kör till henne i Kågeröd och så ska vi rida i skogen tillsammans. Och på lördag kanske Lorett också får en ny hagkompis!

Söndag kanske både jag och Lorett får vila. Eller så blir det en liten skrittrunda. Det ska ju bli fint väder till helgen igen. För nu är det regnigt och kallt!

Så ser planerna för resten av veckan ut. Får bara hoppas att jag inte blir sjuk. Halsen känns inte kul idag och allmän olustkänsla. Men det finns ju Panodil! ;)

Kommentera

Publiceras ej