Vilodag för Lorettan

2kommentarer

Idag var det hopptävling i Viarp och jag åkte dit vid halvelva-tiden. Kom precis när Susanne och King skulle hoppa andra klassen, men tyvärr ville han ej hoppa mer. I första klassen hade de fått ett stopp. Erica och Veen red 0+4 i första klassen (1 meter) och sedan 0+0 i 1,10. Ingen placering men hon var nöjd. Jennifer var dubbelnolla och placerad i båda klasserna.

Vid 13-tiden var det en  halvtimmes paus och då gick jag upp till Lorett. Då höll de precis på att ta in hästarna för det regnade ganska mycket, så då hjälpte jag till med det. Tog av Lorett det blöta regntäcket (det bruna med foder) och satte på henne fleece. Gick sen ner till Viarp igen och hjälpte till tills tävlingen var slut.

Tillbaka till Viatorp och gick en runda med Lorett eftersom hon har vilodag idag. Ville dock att hon skulle röra lite på sig i alla fall, eftersom de kom in så tidigt idag. Gick cirka en halvtimme. Vi letade efter lite gräs att beta, men det har knappt börjat växa än. Annars hade solen tittat fram vid det här laget, och vädret var riktigt skönt. Velade fram och tillbaka om jag skulle låta Lorett vara utan täcke helt och hållet men beslöt i alla fall att sätta på henne det blå tunna regntäcket. Ifall det är lite kyligt eller regnigt i morgon bitti. Mockade och sen var jag klar i stallet.

Nu ska jag till jobb, och slutar 8 imorgon bitti. Kl 13:15 ska Lorett till hovslagaren. Exakt sju veckor sedan sist.

2 kommentarer

Julia - utbytesstudent i Iowa, USA 2010/2011

04 Apr 2011 16:44

jag kanske kan folja med till hovslagaren nasta gang ;)

Julia - utbytesstudent i Iowa, USA 2010/2011

04 Apr 2011 16:45

jag kanske kan folja med till hovslagaren nasta gang ;)

Kommentera

Publiceras ej