Lite hoppning idag

0kommentarer

Blev lite hoppning för Julia och Lorett och det tyckte nog båda var kul.



I veckan som gick var det lite blandat för Lorett. Julafton vilade hon. Juldagen red jag med Åse och Tina en långrunda ut mot Ottarp. Grusvägarna var helt ok, och vi kunde trava lite. Lorett pigg som bara den och fick till världens trav! En sådan trav som man skulle önska att hästarna alltid hade när man red dem. Annandagen minns jag inte vad vi gjorde men i tisdags tränade jag för mette med henne. Gick väldgit bra. Ska tänka på att inte falla framåt i ridningen och att använda vaderna bättre, dvs vinkla benen något.

Onsdagen red Julia ut med henne tillsammans med Rebecca och Cez. Torsdagen var det pay-and-jump i Viarp och Julia var med på GT. Hoppade två rundor och det såg bra ut. Efteråt red Julia ut en sväng på Lorett så det blev två dagars skritt för Lorettan.  På nyårsafton hoppade Julia lite med henne i ridhuset.  Idag nyårsdagen skulle jag ridit ut på henne med Åse och Helene, men när vi tog in henne från hagen gick hon så konstigt med bakbenen, liksom lyfte dem högt som när hon har transportskydden på. Gjorde i alla fall i ordning henne men när vi skulle rida iväg gjorde hon likadant så då ville jag ej rida iväg, utan jag gick in med henne i ridhuset där Lotta var, så att hon kunde titta på henne. Travade lite men då syntes inget. Förhoppningsvis är det inget, utan hon kanske blivit lite stel och spänd av regnet och kylan. Kollade henne ikväll igen, men såg inget. För säkerhets skull har hon fått ett fleecetäcke under sitt vanliga täcke.

Kommentera

Publiceras ej