fortsättning på perfekt dag

2kommentarer



Åkte till stallet och red i ridhuset. Hade hoppsadeln och det tredelade bettet och remonttränset. Gick bra idag. Vi red bl a klockan med bommar på marken och så hade jag en låg liten studs med tre hinder. Lorett duktig men jag hade lite svårt att få till jämna galoppsprång i "klockan". Dock var hon mjuk och fin i munnen idag.

Därefter kom Annika som massören hette. Jag trodde Lorett skulle vara sur, då hon inte alltid gillar när man håller på med henne. Men det gick väldigt bra. Hon masserade lite, men tryckte mer på olika punkter, och det var på fästena sa hon.  Lorett gillade det i alla fall, vilket ni kan se på filmsnutten nedan. Men det var nog bra att hon var rastad innan och hade hunnit äta sin mat. :)

Mockade sedan även till Cezanne och han blev även borstad och fick gå en liten runda i ridhuset. Hade tänkt gå ute med honom men det var så läskigt när det blåste ute tyckte han så det fick bli ridhuset. Och även där var det lite läskigt pga blåsten. Lindade sen honom, vilket jag börjar bli bättre på, men tycker det är svårt.  Sedan fick han morötter och så var han nöjd.

Precis när jag skulle gå kom Åse och tjejerna. Pratade lite om nästa vecka eftersom de ska iväg och åka skidor på sportlovet, så jag ska mocka till MP den veckan. Tror Hanna mockar till Ingo. 

Åkte sen hem med min fina present som jag fick av Anna och som var pricken över i denna perfekta dag! Ska dock tillbaka till stallet en sväng innan sängdags och byta täcke på Lorett som fick stå med två fleece efter massagen.  Och bilen ska in i garaget.





2 kommentarer

Julia

18 Feb 2011 02:57

Sån söt video :) Min ponny är söööte <3 Förklara du för massören varför du filma? Hon kanske undra annars va du gjorde :p

Jonna

18 Feb 2011 08:44

Ja, hon är så söt. och ja, jag berättade om dig! :)

Kommentera

Publiceras ej