Slut på helgen

0kommentarer

Nu är det söndag kväll och helgen har gått så fort. I lördags var jag först på sjukhuset till kl 14. Körde sen hem och käkade, och bytte om, och sedan körde jag till stallet. Mockade först till Lorett och sedan till MP. Kollade även att allt var ok med MP och det var det.

Gick sen en liten sväng med Lorett ner förbi Viarp, hon var så glad och skrittade på, ända tills hon upptäckte att vi inte alls var på väg till ngt gräs! Hon är så sugen på att äta gräs och det är ju ingen snö nu, så hon tycker att hon borde kunna äta, men det är ju stelfruset. Kallt ute, men vindstilla och soligt denna lördag, riktigt härligt faktiskt. Körde sedan till vanliga jobbet. Mycket lugnt. Hade fem barn till att börja med, men två gick hem vid 20-tiden, och ett syskonpar som skulle sovit över fick åka hem, då en av dem fick feber. Alltså hade jag bara ett barn på natten, och det var ett skolbarn. Vi tittade på delfinalen av Melodifestivalen och Eric Saade som vi höll på gick vidare till final.

Jobbade till 10:30 idag, och körde först hem och bytte om sedan till stallet. Mockade till Lorett och MP och körde sedan ner till Viarp som hade pay-and-jump. Bl a hoppade Sus och King och det såg så bra ut. Han verkar tycka det är jättekul att hoppa! Filmade 90-rundan och kanske kommer den upp här. Ganska många starter idag. Såg även Eleonor Bellander hoppa två olika hästar och det är verkligen en ryttare att ta efter ridstilsmässigt. Hon rider så mjukt och fint och alltid i ett  bra och jämnt tempo, vilken häst hon än sitter på. Ska bli kul att se henne i Göteborg.  Även Marina med Lilleman var med idag. Såg bara en runda med henne, och det såg väl sådär ut. Han såg tveksam ut. Men det var visst första "tävlingen" sedan hans skada.
  
Åkte sedan tillbaka till Lorett. Jag och Pernilla skrittade ut en sväng i härligt soligt vinterväder. Fortfarande kallt men inte så kallt som i morse då det var -13° i Hbg.  Solen värmde riktigt skönt. Efter skritturen gick jag och Lorett in i ridhuset för hon behövde ridas lite ordentligt. Verkade lite trött idag, undrar om det är pga massagen? Dock var hon riktigt mjuk och fin att rida idag.  Vi tränade på tempoväxlingar och övergångar. Hon var så lydig och lyhörd.  Har äntligen fått till bra övergångar från trav till galopp. Innan har jag inte tagit bak ytterskänkeln tillräckligt tror jag, för nu när jag kom på det, så går det som en dans. Jag red först trav, sedan rättvänd galopp, trav igen, förvänd galopp, trav, rättvänd galopp, trav, förvänd galopp, och det gick superbra hela tiden!

Sen var vi klara och jag masserade henne lite på halsen på vänster sida där massören sa att hon var lite spänd. Masserade med liniment. Jag ska maila massören och fråga om hon kan komma ngn mer gång snart, eftersom Lorett har känts riktigt mjuk och fin efter.

Ny vecka och det är min "dagvecka" på jobb. Börjar halv sju alla dagar. Men har ju tagit semester på fredag för då ska vi till Göteborg!!!

Kommentera

Publiceras ej