Vecka 1

0kommentarer

Skyndade till stallet efter jobb för jag ville rida ut idag, och helst innan det blev mörkt. Tog fram reflextäcke till Lorett och väst till mig. Men när vi kom ut så red vi bara cirka en minut ute, för det var antingen isgata eller så var snön så hård och knögglig att det omöjligt gick att rida ute.



Så då fick vi gå in i ridhuset. Tränade idag på min balans. Red lätt 2-1, dvs stå två och sitta en, och sedan tränade jag på att stå i lätt sits i trav och galopp. La ut två bommar med fem galoppsprång emellan och red ena gången normal galopp och sedan lite ökad så att det blev fyra galoppsprång.

Mockade sedan och åkte inom Viarp och gav katterna lite rester. Idag fick den lilla skygga svarta katten all korv, då de andra katterna inte syntes till, och hon är den som behöver den bäst i alla fall.

De har lovat snö i veckan och man längtar faktiskt lite efter den så att det isiga försvinner. Sedan kanske jag kan rida ut ngn dag. På torsdag blir det hoppträning för Hanna och på fredag börjar lektionerna i Viarp igen. :)

Kommentera

Publiceras ej