Målning av boxen och uteritt

0kommentarer

Idag efter jobb blev det uteritt med Åse på Whippen och Emma på Ingo. Vi skrittade ner till dammen och där blev det lite trav och lite galopp. Svårt att säga om Lorett var öm eller ej, för hon var lite spänd. Men pigg var hon i allf fall, så det borde tyda på att allt är bra. Vi hoppas på det!

Tillbaka i stallet tittade jag på Julia när hon hoppade Syrah. Såg mycket bra ut. Både Syrah och Julia fick jobba hårt. :) Blev bestämt att de ska hoppa pay-and-jump nästa vecka då Viarp har det.

Därefter var det dags för målning. Klockan hade egentligen blivit alldeles för mycket, men eftersom det ska bli regn i morgon natt ville jag att hennes box skulle vara klar. Och klar blev den. Men jag var inte färdig förrän kl 23, och då hade jag även fyllt på vatten till Lorett. Mockat hagen hann jag ej idag. Får ta det i morgon, men då är där väldigt mycket.

Men så skönt att boxen är klar och fint blev det. Har bara fönstergallret och täckeshängaren kvar att måla och det ska målas med grå färg.

Så nu måste jag hoppa i säng. Klockan ringer 5:15 i morgon bitti!  :(

Kommentera

Publiceras ej