Måndag 25 juli

0kommentarer

Åkte till Lorett på förmiddagen. Julia hade inte tid att ta Lorett idag, så då fick jag rida fina Lorett. Började med att mocka och tog sedan in henne. Gjorde i ordning henne ganska snabbt då även jag hade lite dåligt med tid idag.

Inget regn idag, men utebanan stod nästan under vatten så det blev ridning i ridhuset. Fortsatte trimma dressyr som Julia startat dagen innnan. Lorett kändes väldigt fin, men lite seg, så jag fick ta spöt. Behöver ju aldrig använda det, inte ens dutta till henne med det, vilket för övrigt är det enda jag kan tänka mig att göra. ¨

Red fram ganska friskt, lite skänkelvikningar, böjda spår, öppna, fram och bakdelsvändningar. Avslutade sedan med att rida LB0-programmet två ggr. Lorett kändes fin större delen av programmet, men var inte riktigt stadig hela tiden. Viktigt att man själv försöker vara stadig i de lägena. Hon gör mycket fina svängar när man tänker sluta i flyttningarna.

Sedan fick hon gå ut i hagen igen, och jag fick köra till jobb. Slutade kl 21 och körde då inom Maxi på Råå och köpte morötter som jag var inne om och gav henne innan jag körde hem. Så mysigt att man kan göra det när man bor så nära. :) Lät henne behålla regntäcket på, men såg när jag kom hem att det inte ska regna i morgon, så egentligen skulle hon  haft sitt eksemtäcke på sig, men får köra dit i morgon ganska tidigt och byta.

Nu ska jag se klart Morden i Midsomer som jag började på igår.


De första avsnitten är de bästa!

Kommentera

Publiceras ej