Dressyrträning för Mette och regnig natt

0kommentarer

Vaknade tidigt i morse och då jag tittade ut såg jag att det regnat. Inte bra för Lorett! Åkte till stallet och tog in henne, tog av det blöta eksemtäcket och satte på henne ett fleece. Sedan fick hon stå inne medan jag körde hem och åt frukost.

Var tillbaka efter cirka 45 minuter. Tog på henne ett annat eksemtäcke, och släppte ut henne igen. Nu regnade det inte, och inte heller ska det komma ngt mer förrän på torsdag kväll enl SMHI och DMI.

Mockade i hagen vilket tog lång tid, eftersom fåglarna är på varenda hög och sprider ut det i små partiklar. :( Men till slut var jag klar.

Lorett fick lite morötter och sedan körde jag hem. Var dock tillbaka en liten sväng precis innan jag körde till jobb, för Julia behövde ridbyxor som var hemma hos mig. Hjälpte även henne att göra iordning Lorett till Metteträningen, men sedan var jag tvungen att köra.

Fick dock rapport efteråt och det hade gått riktigt bra tror jag. T o m högergaloppen var Julia nöjd med på slutet.

I morgon vet jag inte vad det blir för träning för Lorett. Får väl diskutera det med Julia. Men ev uteritt eller tömkörning hade passat. För på torsdag är det hoppträning för Hanna och nu har hon ju gått ganska mycket dressyr.

Här kommer lite fina bilder från dressyrtävlingen i söndags tagna av Tina.



Kommentera

Publiceras ej