Fredag - min tur

0kommentarer

Idag var det min tur att få ha Lorett :).  Hade inte ridit henne på cirka 1,5 vecka. Hon kändes fin. Pigg pga att jag nog hade sporrarna.

Travade lite bommar och red sedan ganska mycket skänkelvikning. Försökte tänka på att lirka i nya yttertygeln, och att själv vara med i rörelsen. Funkade riktigt bra.

Galoppen, spec höger, kändes inte så bra idag. Men efter lite galopparbete med bl a förvänd galopp kändes det bättre.

Båda svettiga efteråt. Lorett fick en dusch som hon verkade tycka var skönt. Så länge vattnet är ljummet tycker hon om det. Ibland vill jag kyla benen med kallt vatten, men det tycker hon inte om. Och det förstår man ju.

Testade ett tredelat kopparbett  med lösa ringar idag, 12,5 cm. Kände ingen särskild skillnad, men får väl testa ngr dagar till. Dock får det vänta för nu är det dressyrtävling om två dagar och lika bra att hon får ha sitt vanliga då.

I morgon har Julia henne själv för de behöver rida lite inför tävlingen på söndag och dessutom jobbar jag hela dagen. På kvällen blir det "grisfest".

Kommentera

Publiceras ej