Måndag och tisdag

0kommentarer

I måndags hade jag egentligen planerat att tömköra eller rida ut. Dock var det tråkigt väder och alldeles blött ute, så det fick bli ridhuset. När jag kom till stallet var Carro där med sin nya häst och tränade för Lotta. Blev då själv sugen på att rida lite dressyr. Borde dock ha frågat Lotta om hon hade haft tid att träna mig med, för det gick inte alls särskilt bra. Att det ska vara så svårt att rida utan tränare. Borde tömkört istället.

Igår tisdag åkte jag först till stallet på förmiddagen och tog av Lorett regntäcket. Hon får ha det nu på nätterna ovanpå eksemtäcket ifall det blir regn under natten. Mockade även hagen. Lorett är fortfarande sur på Misty. Och stackars Misty är så gullig och vill jättegärna bli kompis med Lorett. Får hoppas att Lorett kommer på bättre tankar snart.

Hämtade Julia och var åter i stallet vid 17-tiden. Först red hon Syrah, vilket var första gången och Annika var med, och det gick superbra. Annika sa tíll Hanna att det gått toppenbra. Så det var ju roligt. Fast jag hade inte heller förväntat mig ngt annat. Julia rider ju så bra, och Syrah verkar vara en trevlig häst. Dock är hon ju bara fem år och väldigt orutinerad. På lördag ska hon rida henne igen.

Sedan var det dags för Lorett. De skrittade först ner till Viarp en sväng och sen tillbaka till paddocken. Där tog jag fram våra fyra plastcavaletti och la ut dem som klockan. Och det funkade jättebra. Lorett var lydig och de fick till jämna och fina galoppsprång.  Släppte sedan ut Lorett igen, och sen var vi klara för denna dag.

Kommentera

Publiceras ej