Ridning i Viarp

0kommentarer

Ikväll var det dags för min lektion i Viarp och för ovanlighetens skull hade jag inte Lorett. Dels hade Julia ridit henne lite, dock var det så lite att hon lätt kunnat orka en gång till, men hon har gått hårt hela veckan och har hela helgen inbokad, så idag passade det med en lugn dag för henne.

Efter firande i stallet, åkte jag hem en sväng. Åkte sedan direkt till Viarp. Tittade i pärmen och såg att jag skulle ha Santos. Inte ridit honom på säkert två år. Men såå fin han var. Till att börja med kändes han segare än segast men efter hand blev han så mjuk och fin, och jobbade på superbra. Riktigt rolig lektion. Vi var bara tre stycken idag och vi red på utebanan i det fantastiska sommarvädret!

Duschade Santos efteråt och fyllde på ordentligt med halm till honom. Sedan fixade vi klart i Viarp och sen körde jag upp en sväng till Lorett. Tog ut henne och gick en promenad i den underbara sommarkvällen. Ville inte köra hem direkt och vara inomhus. Dessutom skönt för Lorett med en promenad innan natten.

Nu ska jag strax hoppa i säng för jag är mycket trött. Blev inte så många timmars sömn inatt.

Kommentera

Publiceras ej