29/3

0kommentarer

Idag var det träning för Mette. Kom till stallet vid halv fem och gjorde snabbt iordning Lorett. Tog sedan ut henne i ridhuset och skrittade fram. Hann även med lite trav och galopp innan Mette kom.

Som vanligt gick lektionen superbra. Både jag och Lorett fick jobba på ordentligt. Vi fick rida ganska mycket sidvärts. Bl a skulle jag, i vänster varv, ställa henne åt höger och flytta för höger skänkel längs fyrkantsspåret. När det funkade skulle jag vända snett igenom och rida likadant där. Gjorde detta i båda varven. Jag måste tänka på att hålla ytter stadig och uppe i flyttningen. Jag ska även tänka på att ställning och böjning är bra, innan jag börjar med en rörelse.

Red lite förvänd galopp, och galopp på volt där jag skulle minska och öka volten. Både jag och Lorett kämpade, och vi var alldeles slut efterår. Lorett var lite svettig och jag mycket! Men allt som allt en bra träning och Lorett var mjuk och fin. Faktiskt traven som kändes bäst.

Nu har jag ätit våfflor och är mätt och belåten.

Kommentera

Publiceras ej