Fin i hullet!

0kommentarer

Tränade alltså för Mette idag, och hon började med att säga att hon tyckte Lorett var fin i hullet! Och det var ju kul att höra för vi har ju tyckt att hon varit lite för tjock innan, och har försökt att få ner henne i vikt utan att hon ska behöva gå hungrig.

Träningen gick i alla fall hur bra som helst. Dock var det jobbigt både för mig och Lorett, mest för mig tror jag för det var jag som flåsade mest! Men hon blev så fin så och var duktig. Det blev ganska mycket galopparbete idag. Dels skulle jag ställa henne utåt längs spåret och därefter flytta henne för inneskänkeln. Gick ganska bra. I trav skulle jag flytta henne in från spåret och sedan flytta henne i skänkelvikning längs spåret. Detta var lite svårt för jag fick en känsla av att hon bara flyttade sig inåt och ville använda yttertygeln för att flytta ut henne, men det fick jag inte. Jag skulle in henne från spåret med innertygeln och därefter flytta henne med innerskänkeln. Jag använder alltså för lite innerskänkel, och vill hjälpa till med yttertygeln, men då faller bara ytter bog ut. Så det ska jag tänka på, att ha stilla yttertygel och rida mycket med innerskänkeln. Det måste jag även när jag rider på volten och annars också, dvs rida mycket med skänklarna och spec innerskänkeln. Jag red också lite förvänd galopp, och det var hon ju superduktig på.

Min läxa är alltså att rida mer med skänklarna, hålla ytter hand still, spec i vänster varv ska jag passa min högerhand. Jag ska även tänka på att sitta rakt över hästen. I dag kom jag på att om jag tittar lite utåt, så kommer jag mer rakt i sadeln. Och när jag ska göra en övning ska jag först se till att ställning och böjning är ok, hålla händerna stilla och därefter börja med t ex skänkelvikning, öppna etc etc.

Överlag är jag supernöjd. Lorett var mjuk och fin, och inte ett dugg bråkig.

Har också pysslat lite hemma. Fick tre hyllor av Jörgen som jag nu har ställt i vardagdsrummet. En är full med böcker, och en ska jag ha lite saker i, och den tredje ska jag ha datagrejor på. Var hos mamma ikväll och av henne fick jag två fina hästar som nu står på en av hyllorna. 

Nu blir det bara lite häng framför tvn, och sedan ska jag hoppa i säng.  Blir lite ridning i morgon förmiddag för sedan ska jag jobba. Om det är fint väder planerar jag att rida ut en sväng.

Kommentera

Publiceras ej