Fredagsträning

1kommentarer

Idag var det dags för träning i Viarp och markarbete. Red i hoppsadeln och Dyon-tränset. Hon skrittade på bra på väg ner mot Viarp och hon verkade vara på bra humör. Övningen idag började med att vi skulle rida runt en liten "travbana". Först skulle vi vända upp på medellinjen och flytta i skänkelvikning ut mot spåret, där det låg fyra upphöjda travbommar mitt på långsidan precis innanför spåret.  Därefter skulle vi rida ut på spåret och nere i hörnet innan kortsidan låg tre uppphöjda bommar på böjt spår. Därefter en båge in på nästa långsida där det i mitten stod en upphöjd bom och sedan båge ut till spåret igen. I bågarna skulle hästarna ställas och böjas. Lorett var jätteduktig på allt detta. Hon travade spänstigt och fint över bommarna och var mjuk och fin att rida. Dock måste jag rida mycket med skänklarna, vilket gör att jag blir väldigt trött! Var har min kondis tagit vägen??

Detta gjorde vi i båda varven och därefter galopperade vi på 20-metersvolt där det stod fyra upphöjda bommar, en i varje hörn. Där kunde vi variera galoppsprången som vi ville. Även här var Lorett mycket fin. Red ibland sex språng och ibland fem. Gick dock lite bättre i vänster galopp, men höger var också det helt ok.

Lotta var på alla oss i gruppen om att rida KM i dressyr i början på juni, och det verkade som om alla ville vara med. Kul! Så nu ska vi träna program framöver. :)

Nu ska jag strax hoppa i säng. Är mycket trött efter att ha jobbat först natt, och sedan fick jag stanna kvar hela dagen då vi har sjuk personal. Var dock en mysig dag då det var en tur till konserthuset och Majas alfabetsvisor med Helsingborgs symfoniorkester som var dagens aktivitet.

1 kommentarer

Julia

19 Mar 2011 01:38

Du har inte tid att rida KM, du maste ju planera en superduper bra overraskningsfest for mig nar jag kommer tillbaka till stallet ;)

Kommentera

Publiceras ej