kvällsridning

0kommentarer

Red efter jobb idag, så det blev ganska sent. Lorett tyckte inte det var så kul att jag kom och tog ut henne från boxen när det strax var dags för kvällsmat, men efter lite övertalning gick det att få ut henne. Red cirka 40 minuter, och kanske berodde det på den sena timmen eller att jag var trött, men hon kändes inte lika fin som vanligt. Efter ridningen stretchade jag henne, och till sist gjorde jag morotsstretchen, där hon ska ta morot med huvudet sträckt åt sidorna. Detta medförde att jag var tvungen att ha henne lös i gången, och det gick bra till en början. men så fort hon fått morötterna så vände hon snabbt och smet in i sin box. Det enda var att boxdörren bara var halvt öppen, men in skulle hon i alla fall, och hon kom in, men hon slog i sina höftknölar. Inte bra alls. Det finns ju hästar som slagit sönder sina knölar just så här. Kände på henne, men hon verkade ok. Får åka tidigt till stallet och kolla henne. Skulle i alla fall åkt tidigt för sen ska jag jobba. Om hon verkar ok, så rider vi nog ut en sväng.

Har också tagit hand om Cez idag. Mockade till båda hästarna i morse, och nu ikväll lindade jag om honom, borstade honom och gick en sväng i ridhuset.

Kommentera

Publiceras ej