Mitt i veckan

2kommentarer

Igår tisdag åkte jag direkt till stallet efter jobb, dvs jag var där cirka 8:30. Lorett fick vatten i hagen, vilket hon drack av direkt.  Mockade och åkte sedan hem. Åkte tillbaka till stallet vid 13:30. Hjälpte först Lotta att ta in hästarna och sedan red jag lite i ridhuset. Kollade först om det skulle gå att rida på utebanan, då det kändes ganska skönt ute, +1 och vindstilla, men det är fortfarande för hårt där. Red då i ridhuset och då klockan blivit mycket hann jag inte rida så mycket. Det blev mest lite konditionsridning, men Lorett kändes åter igen hur fin som helst. Spec traven känns fin. :) Fick sedan skynda mig hem för en snabbdusch och sedan körde jag till jobb.

Julia undrade om jag inte hade fler bilder från Göteborg och tyvärr har jag inte det. Min kamera tar inte så bra bilder om man vill fota på långt håll. Borde dock fotat lite mer på oss själva, och lite runt omkring.  Jag vet att Pernilla fotade en del, men det var nog mest när Patrik Kittel red! :)

Vi hade i alla fall det hur bra som helst i Göteborg. Tyvärr blev ju Anna sjuk på ditvägen och missade fredagens tävlingar och mässsan, men lördagens kür och Grand Prix-hoppning kunde hon se.  Härlig stämning som vanligt i Scandinavium och det var så kul att se Angelica Augustsson komma två i Grand Prixn med Walter.  Dessutom vann hon ju söndagens världscup med sin andra häst, ett sto som heter Midtown Du Tillard. Det såg jag live hemma i soffan och jag satt här och applåderade, så snyggt och bra var det! Nästa år får vi nog stanna även söndagen i Göteborg, och förhoppningsvis är Julia också med då.  Handlade ej så mycket på mässan, mest pga ekonomiska orsaker, då det verkligen fanns mycket fint att köpa. Men jag slog till på ett par nya stallskor, då jag hittade det märket som jag redan har, och trivs mycket bra med.

Nu ska jag strax åka till Lorettan och rida lite. Hanna har just nu hoppträningar på viatorp tror jag, och jag hade velat vara med, men vi ska hoppa på fredag, och jag tycker det i så fall skulle blivit för mycket hoppning för henne.  Ska i alla fall titta lite först och kanske rider jag lite bommar sedan.

2 kommentarer

Julia

03 Mar 2011 01:00

Vadå förhoppningsvis!?..... klart jag ska dit nästa år, har bestämt mig för att jag vill dit alla dagar!

Jonna

03 Mar 2011 08:12

Låter bra! Vi bokar biljetter så fort de släpps!

Kommentera

Publiceras ej