Ännu en härlig uteritt!

1kommentarer

Blev tyvärr inte skogsridning idag, men lika härlig blev ändå den vanliga uterittsrundan. Red tillsammans med Åse och Ingo och vi red ner till dammen, galopp fram till vägen. Idag tog vi istället "gamla vanliga" hållet upp längs åkern och där blev det så klart galopp. Är en ganska lång galoppsträcka där. Sedan travade vi längst upp och skrittade ner till huset där vedstapeln förr stod. Men där vände vi och tog samma håll tillbaka. Nu blev det först galopp, sedan lite trav och skritt ner sista biten. Red längs dammen hemåt, och först var det galopp och sedan travade vi hela vägen hem. Endast skritt sista grusbiten hem.

Härlig runda som tog cirka en timme. Vädret var lite växlande, lite sol, lite blåst och på slutet kom en regnskur, men det var inget som störde ritten.  Lorett var pigg och framåt hela tiden, men lagom mycket idag. Jag behövde inte ptrooa på henne hela tiden i alla fall :). Känns ganska bra med Sprengerbettet. Ska nog åka till Månsgård en dag och titta vad mer som finns.

Därefter fick Lorett komma ut igen. Fick sitt eksemtäcke på. Förhoppningsvis kommer inget mer regn och i så fall är det nog bara en skur, och då torkar det fort igen.

I morgon måndag får det nog bli ett dressyrpass. Ev går jag ner och rider i Viarps stora paddock. Tisdag kanske vilodag eller tömkörning tror jag. Onsdag hoppar nog Tina med henne. Torsdag vila eller tömkörning beroende på vilket jag gjorde på tisdagen. Fredag ska vi vara hos hovslagaren kl 9. Sedan ska jag börja jobba kl 13 så jag kan inte rida min lektion på kvällen, men det får Tina göra om hon vill. Är ju alltid rädd att Lorett ska vara öm efter skoningen men nu hinner hon gå i hagen efter skoningen och så märker ju Tina och Lotta om det skulle vara något. Lördagen åker jag ev till Kågeröd. Annars är jag sugen på Ottarshagen. Och söndag får nog också blir uteritt.

TILLÄGG: OCH SEN ÄR DET VECKAN DÅ JULIA KOMMER HEM !!!! :D :D :D

Nu väntar jobbet.

1 kommentarer

Julia

22 May 2011 20:11

"Och söndag får nog också blir uteritt." OCH SEN ÄR DET VECKAN DÅ JAG KOMMER HEM !!!! :D :D :D

Kommentera

Publiceras ej