Julias graduation-dag!

0kommentarer

Idag den 15 maj är det graduation för Julia. Kl 19 svensk tid.  Inte klokt hur fort det här året har gått. Bara 19 dagar kvar tills hon är hemma. :)

Åkte till stallet vid 12-tiden. Mockade till Cez och Lorett och tog sedan in Lorett. Hon fick ju regntäcke i går kväll men inget regn har kommit idag. Och så fort hon kom in så började hon klia sig i manen. Så fr o m nu är det enbart eksemtäcke som gäller. Tog också av Cez regntäcket.

Hade egentligen tänkt rida ut en sväng men Lotta trodde det var för blött efter gårdagens regn så jag bestämde mig för att rida i paddocken istället. Lotta red också. Till att börja med var Lorett hård i munnen, och kändes stel. I galopperna kändes hon sned. Men fortsatte rida och Lotta tipsade om att jag skulle rida öppna i skritt ngr steg och när det kändes bra skulle jag trava lite, ner till skritt igen och öppna o s v. Och faktiskt så blev det mycket bättre. Avslutade med att rida LB-programmet två ggr. Övergångarna från ökad galopp till trav gick bra idag.

Nu är jag hemma en sväng men ska snart åka till jobb! Ha det!

Kommentera

Publiceras ej