Regnig måndag

0kommentarer

Slutade jobb 7:30 och körde direkt till stallet då det börjat regna och Lorett ju gick med eksemtäcket. Tog in henne och bytte. Eksemtäcket hade hunnit bli lite blött men det hade inte riktigt gått igenom. Släppte ut henn igen och passade på att mocka.

Vi har fått ny halm i stallet och jag tyckte Lotta sa att den var årets, men kan den verkligen redan vara klar? Nåja, gul och fin var den, såg nästan ut som guldhalm, så det passar ju en prinsessa som Lorett. Det är visst havrehalm.


God halm tycker Lorett.

Åkte tillbaka till stallet vid 18-tiden. Ville ridit ut, men det regnade fortfarande och kändes ganska kallt. Cirka 11° bara. Gjorde i ordning Lorett med dressyrsadeln och bytte till hennes eget bett igen, men tog det som satt på hopptränset, dvs det tredelade med fasta ringar. Tog också sporrar. Och idag kändes Lorett som vanligt, dvs fin och mjuk. Red fram ganska länge. Gjorde mycket skrittövningar, bla öppna i skritt och fram- och bakdelsvändningar, + skänkelvikningar. Red lite i galopp, bl a förvänd galopp. Avslutade med att rida LB-programmet som idag gick över förväntan. Det jag ska tänka på är att göra lite mer halvhalter så att inte tempot rinner iväg i traven, och även försöka tänka på att inte tappa formen på henne, dvs försöka rida ihop henne hela tiden. Blev en timmes träning, och som vanligt var jag svettigast!

I morgon blir det nog en uteritt med Pernilla och Åse. Förhoppningsvis är vädret bättre. De har sagt regn på förmiddagen men sedan uppehåll. Lorett fick på sig det fleecefodrade regntäcket nu ikväll för hennes blåa var blött.

På onsdag blir det hoppträning för Tina och Lorett. Jag jobbar till 17, och sedan ska vi ha möte här i området kl 18. Förhoppningsvis varar det högst en timme så hinner jag kanske se slutet på hoppningen.

Torsdag blir det nog enbart skritt tror jag = hennes vilodag.

Fredag jobbar jag natt igen, så då har jag frågat Tina om hon kan rida Lorett på lektionen, och det tror jag hon ville. Jag kommer att få en fin häst till KM i dressyr den 2 juni. :)

Kommentera

Publiceras ej