Tunna sulor

0kommentarer

Idag var jag och Lorett hos hovslagaren på morgonen. Allt gick bra och Lorett var snäll som vanligt, dock ngt mer otålig än vad hon brukar vara. När vi var klara sa han att sulorna bak var tunna, och att hon kanske skulle kunna vara lite öm. Han tyckte inte att vi skulle rida på hårt underlag eller stenigt på ngr dagar. I ridhus trodde han inte att det skulle vara ngr problem. Han förklarade de tunna sulorna med att när man rider mycket på hårt eller stenigt underlag så slits sulan mer än den växer. Så vi ska inte sko hinna för ofta, det kunde gott gå 8-9 veckor tyckte han. Låter länge tycker jag, men bra för min plånbok :). Fast denna gången hade det ju nästan gått 8 veckor, på måndag hade det varit det.

Så Tina ska i alla fall rida ikväll. De får vara lite försiktiga när de går ner till Viarp, hålla sig i gräskanten och undvika stenar.  Ändå bra att de rider så kan Tina känna hur det känns och Lotta kan hålla koll. Förhoppningsvis är det inget.

Nu ska jag till jobb! Om jag har tur kanske jag kan kompa lite ikväll och hinna se sista halvtimmen. Men det är bara kanske.

Kommentera

Publiceras ej