Träningar

0kommentarer

Måndagen red jag nere i Viarps paddock. Lorett kändes ganska fin. Skönt väder. Tisdagen var Stellas födelsedag så då blev det kalas för henne. Efter kalaset åkte jag och Julia till stallet och Julia red i ridhuset.

Igår onsdag hopptränade Julia och Lorett nere i Viarp för Hanna. De var fyra i gruppen. De hoppade lite olika linjer, och även en rak linje med två studsar på medellinjen. Studsarna bestod av ett mittenhinder som till slut var ganska högt och bom framför och bakom. Avslutade sedan med att hoppa en liten bana. Lorett hoppade superfint när Julia väl gjorde som Hanna sa, dvs bra grundgalopp och hålla handen stilla och nere. Ett par hinder låg på 110 men det var inga problem för Lorett. :) Tyvärr ingen film då jag glömt kameran.

Idag torsdag var det dressyrträning för Lotta med laget inför allsvenskan i dressyr på söndag. Julia tyckte inte Lorett kändes så fin till att börja med, men efter hand blev Lorett allt finare. På slutet gick hon mycket bra. De avslutade med att rida lagprogrammet dvs LC2, och det flöt på väldigt bra.

I morgon blir det nog vila för Lorett. Jag jobbar 13-21 och Julia ville stanna kvar i skolan när de slutat och titta lite på SM i hoppning för ponny. Skadar inte att Lorett vilar lite imorgon, då hon har en intensiv helg framför sig. Ev får hon lite massage i morgon.


Foto från träningen idag. Tyvärr blev den väldigt suddig, förmodligen för att jag zoomade för mycket, och min kamera i telefonen är kanske inte den bästa.

Kommentera

Publiceras ej