Helg igen

0kommentarer

Veckorna och dagarna springer iväg tycker jag. Redan fredag idag igen. Tyvärr blir det ingen ridning för mig ikväll för snäll som jag är :) har jag lånat ut Lorett idag. Hanna ska ha lite hoppträning idag och Julia ska vara med på den. Lorett ska inte hoppa mycket, utan hon behöver lite markarbete. Så det ska bli ett ganska lugnt pass med tanke på att Lorettan har en intensiv helg framför sig. Mer om detta senare.

I förrgår blev det sent innan jag kom till stallet, men plockade i alla fall fram fyra travbommar. Red med hoppsadeln och Lorett var mycket duktig. Kändes lite sned i höger galopp, men blev bättre på slutet. Lite konstigt att det är höger galopp som känns sämre, men i traven är det precis tvärtom. Tycker hon försöker skjuta ut högerbogen jättemycket när man travar i vänster varv och jag hamnar alldeles snett i sadeln, så då måste man rida mycket med  ytterskänkeln och tänka på båda sina sittben. Hon travade mycket fint över bommarna. Dock om jag inte ramade in henne ordentligt så ville hon själv dra åt vänster mot slutet men när jag själv var noggrann var det inga problem.

Igår blev det tyvärr ännu en vilodag för Lorett. Jag hade tänkt rida på eftermiddagen, men Julia sms-ade att de kommit iväg tidigare från Tyskland och nog skulle hinna rida för hon ville komma till Lorett.  Men när hon kom hem ändrade hon sig, och sen ändrade hon sig igen, och ännu en gång! Så det blev inget för Lorett för jag hann inte heller på kvällen då jag fick kusinbesök från Stockholm, vilket var mycket trevligt!

På söndag är det dags för världscupen igen och SVT Play sänder live igen, vilket vi tackar för! Dock hoppas jag att jag hinner hem då det börjar ganska tidigt. 

14:55 - 17:30 Hästsport - Playexklusivt: Världscupen...

Livesändning Sön 23 okt Playexklusiv direktsändning från världscuphoppningen i Helsingfors, Finland. Av rättighetsskäl kan sändningen bara ses i Sverige.
Kommentator: Maria Wallberg. Expertkommentator: Lotta Björe.

Kommentera

Publiceras ej