Söndag morgon....

0kommentarer

och jag gick upp en timme för tidigt då jag trodde att min telefon ändrade sig automatiskt till vintertiden men det gjorde den inte. Kontaktade Julia vid 8-tiden och kollade om hon var vaken och fick till svar att klockan bara var 6 och  hon skulle sova en timme till. Så hennes telefon hade ändrat sig två ggr! Långt om länge fick vi i alla fall rätt på tiden och nu ska vi snart åka iväg till Staffanstorp då det är allsvenskan i dressyr för ponny. Ska bli kul att åka iväg på tävling där fler från klubben är med. 

Igår var vi alltså på hopptävling i Perstorp och det var väl inte direkt vår lördag. I första klassen red Julia en fin grund, och var nolla. Satsade på omhoppningen och fick till två bra svängar till de två första hindren, när domaren plötsligt blåser av! Jag trodde först att Julia kanske hoppat fel hinder, men då säger hon att det var ett tidsfel i grunden. Har aldrig varit med om en så snål tid på en lokal tävling. Maxtiden var 43 sek och Julia hade ngt på 44. Så tråkigt. Julia hade verkligen laddat för denna omhoppning för hon ville så gärna vinna segertäcket som fanns i denna klass. Skulle därefter rida en klass till och det började mycket bra. Men i mitten av banan, tror det var hinder 4, fick Julia inte till avståndet, och då stannade Lorett. Julia sa själv att hon höll henne för mycket så hon inte kunde hoppa av. Men sedan hoppade hon hindret på en gång och resten av banan, 4 hinder till inkl en kombination, hoppade Lorett superfint! Så lite stolpe ut denna tävling kändes det som. Men vi är mycket nöjda med Lorettan :)

Veckan som gick var det dressyrträning för Lorett hela veckan. Tisdagen tränade Julia för Lotta. Onsdagen red jag lite dressyr, övade bl a LC-programmen som gäller på allsvenskan men jag tyckte det var ganska svårt. Många övergångar och konstiga vägar. Torsdagen trimmade Julia och Anna tillsammans, och i fredags red Julia min lektion. Lotta hade sagt till mig att det skulle vara bommar och vi skulle ha Jennifer då Lotta var ledig, men när jag kom ner och skulle titta så red de dressyr i alla fall! Tror Lorett hade behövt bommar. Hade jag vetat det hade vi hellre ridit bommar själva och jag hade sparat min lektion till en annan gång.

För er som är hemma i eftermiddag så är det hoppning live på svt play från Lyon i Frankrike och tre svenskar är med.  

15:00 - 17:00 Hästsport - Playexklusivt: Världscupen Lyon...

Kommentera

Publiceras ej