Julia i Tyskland!

0kommentarer

Nu är Julia iväg igen! Denna gång stannar hon dock inte borta så länge utan nu är det tre veckor. Hon har åkt till stall Ramsbrock i Tyskland där hon ska praktisera. Det är visst ett jätteställe med cirka 950 hästar, varav cirka 300 rids. Där finns både hopp- och dressyrstall. Blir nog en kul upplevelse. Här är deras hemsida Det ligger cirka 60 mil ner i Tyskland mot Holland. Hade varit så kul att åka dit och se det! Det finns också en del info och foto om det på Ridgymnasiets hemsida här

Så nu har jag Lorett själv. Dock kommer Tina att hoppträna henne lite eftersom hon ska få låna henne till omg 3 av allsvenskan i hoppning som går i Viarp den 23 oktober.  Denna veckan kommer hon att rida henne onsdag för att känna på hur det är att rida med hackamore och sedan på torsdag är det hoppträning.

Hade som sagt en bra helg med en tredjeplacering i dressyr LA:1 och nästan 64%. Domare var Gunilla Kare.  De fick ngn liten miss i den första förvända galoppen då Lorett behövde gå på toa samtidigt så då blev det tre femmor på den galoppen, men i övrigt fick hon bara sexor och sjuor. Lorett såg fin ut, även om jag sett henne ännu finare. Så ngr procent till kan det kanske bli framöver.  Men som sagt träning är viktigt för denna veckan hade de två dressyrträningar och det hjälpte ju. Skulle önska att Julia fick tränat flera ggr i veckan denna sista tid hon nu har att tävla med Lorett, så att resultaten kunde bli bästa möjliga, men tyvärr funkar det inte ekonomiskt för mig.

Dagen efter tävlingen, i söndags alltså, blev det en lång uteritt för Julia och Lorett, och igår måndag åkte Julia till Tyskland så då red jag Lorett en liten runda på kvällen. Hann bli mörkt innan jag red, men kunde rida i paddocken med belysningen på. Härlig kväll, cirka 17°. Riktig sensommarväme nu. Lorett får tyvärr gå med sitt eksemtäcke fortfarande för det finns gott om mygg och knott.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på med Lorett. Ev får hon sin vilodag idag, men jag har inte bestämt mig än. Det kanske också blir en uteritt. Ikväll ska jag på kurs via Viarp som handlar om medlemsdatabasen.

Var bara tvungen att ha med denna bilden också för Lorett är ju så söt!!

Kommentera

Publiceras ej