Hoppträning

0kommentarer

Ingen bra träning. Det var egentligen Julia som skulle hoppat men hon har ju fått halsfluss. Frågade Tina om hon hade lust att hoppa för då kunde hon låna Lorett. Men hon har också blivit sjuk. Så då bestämde jag att hoppa själv. Tyckte det skulle bli kul för Lorett brukar vara så fin och rolig att hoppa.

Började med att Lorett var seg igen.  Dessutom hade jag ont i ryggen igen! Sedan skulle vi rida små volter och då tyckte Hanna att Lorett såg lite stum ut i bakpartiet/bakbenen. Blev lite bättre när vi red men bestämde att Hanna ska kolla och böja henne bak i morgon kväll.

Red i alla fall vidare och det satt väl lite i huvudet på mig. Dock blev Lorett piggare efter hand, och kändes ok. Men som grädde på moset fick vi två stopp på samma hinder men när vi hoppade det från olika håll. Första gången var det först ett räcke och 4 galoppsprång till nästa räcke och sedan 4 galoppsprång till sista räcket och det var mittenhindret hon stannade på. Första gången hon stannade kände jag att vi låg stort på det. Men tycker hon kunde hoppat ändå. Hängde på halsen en stund men insåg att jag inte skulle klara det, så jag gled över huvudet. Landade mjukt och sakta. Nästa gång gick det bättre. Sen skulle vi hoppa en liten bana men då skulle vi först hoppa ett kryss snett igenom och sedan 5 galoppsprång fram till mittenhindret och då stannade hon på det igen. Men nu var jag beredd och satt kvar. Blev arg på henne. Dock var jag själv lite skyldig för efter krysset tappade jag bort mig var vi skulle och visade hindret ganska sent. Men tycker hon kunde hoppat ändå. Gjorde sedan om den linjen två gången och då gick det bra. Hon kändes ok när jag travade av henne.

Men som sagt ingen bra träning. Jag ont i ryggen och Lorett kanske ont någonstans. Får väl se vad Hanna tycker i morgon.

Kommentera

Publiceras ej