Ingen hälta i alla fall

0kommentarer

Hanna kollade Lorett igår. Vi gick igenom hela henne i princip. Böjde alla ben men ingen hälta som tur är!! Dock är hon ganska spänd i ländryggen. Det har hon ju varit även tidigare, ja nästan alltid vi haft henne, men nu var det nog lite mer. Kanske kan bero på att då hon fick hagkompis så såg jag att hon sparkade bakut riktigt högt och då kan hon ju ha sträckt sig. Sen tror Lotta att hon stått och spännt sig när jag tog av täcket på henne för tidigt. Och det kanske varit för tidigt att gå utan. Eller så är det som Lotta också säger att hon måste jobba mer med rygggen och vi måste få igång bakbenen i dressyrarbetet, med mer sidvärtsrörelser, ja kräva lite mer av henne där.

I allal fall så tryckte Hanna till lite i ryggen. Torina hade haft samma problem och då hade Hanna haft henne hos en fysioterapeut som fixat till henne och nu var hon bra. Hon visade också en övning jag kan göra med Lorett så att hon stretchar ut sin rygg.

Så vi avvaktar lite med henne. Ska tömköra lite mer ett tag framöver. Annars får jag boka tid hos en fysioterapeut.

Nu väntar hovslagaren och sen blir det jobb för mig så Lorett får vila idag.

Kommentera

Publiceras ej