Uteritt i härlig sommarvärme

0kommentarer

Idag kom jag till stallet vid halvtre-tiden, ooch då skulle precis Åse och Tina rida ut så då hängde jag och Lorett på. Blev en mysig ritt i härligt sommarväder. Lorett var inte jättepigg men faktiskt ganska lagom pigg. Blev galopp runt fältet och sedan trav nästan hela vägen hem. Hann sedan släppa ut henne en stund till efter då Steen skulle plocka in hästarna när han kom hem, och då fick hon på sitt eksemtäcke! Dels för att hon ska ha något i morgon bitti då det säkert är lite svalare och dels har det kommit lite insekter. Tyckte inte jag ville lägga på henne regntäcket. Ska bli fint i morgon också. Dessutom är jag ledig i morgon. 


Hmm, vi gillar nog varandra lite i alla fall!

 

Igår blev det också en uteritt för Julia och Lorett. Jag hämtade Julia hemma och sedan körde vi till Dagstorp och såg Tina tävla MP. Körde sedan till stallet så att Julia fick rida Lorett då hon nu idag åkte till Irland och ska vara där i en månad på praktik i ett tävlingsstall hos en ryttare som heter Greg Broderick. Hans hemsida finns här. Hon har åkt tillsammans med sin skolkompis Linnea. Kommer hem samma dag Lorett fyller år, nämligen den 25 maj.

Kommentera

Publiceras ej