10-11/12 och nya TR

0kommentarer

I måndags morse var det fortrarande svårt att köra bil pga all snö så då gick jag över fälten till Lorett. Jobbigt i snön men bra träning för mig. Mockade till Lorett och Cez ifall Pernilla skulle ha svårt att ta sig ut på kvällen då vi bestämt att rida ihop. Hjälpte sen Lotta att ta in hästarna. Kallt och blåsigt för dem och flera skakade. Gick sen hem igen över fälten och var ganska trött när jag kom hem igen. På kvällen hade blåsten och snön lugnat sig så då kunde jag köra stallet och även Pernilla. Vi red ihop i ridhuset knappt en timme. Hade dressyrsadeln och Lorett var underbar att rida, mjuk och fin!

Igår tisdag hämtade jag Julia vid vallåkra-stationen kvart i fem och sen körde vi till Lorett. Julia red någon halvtimme i ridhuset med hoppsadeln och Lorett kändes fin tyckte hon. Gjorde bl a fina öppnor i både trav och galopp i båda varv. Hoppas hon nu är lagom laddad för dagens hoppträning för Lotta Björe! :)
  
 

Såg också att TR 2013 nu finns publicerade. Här kan man läsa dem. Som jag tidigare skrivit kan nu ponny tävla som både häst och ponny när och hur som helst. I allmäna bestämmelser står nu så här;

4. Ponnys rätt att delta i klasser för stora hästar
I dressyr och hoppning, kan ponny med ryttare fr.o.m det år ryttaren fyller 19 år, tävlas som häst samtidigt som den tävlas som ponny med junior. Då ponnyn tävlas som häst, gäller bestämmelser och kvalifikationsregler för häst. För övriga grenar, se grenspecifikt TR

Kommentera

Publiceras ej