26-27/12 2012; uteritt och vila

0kommentarer

Annandagen jobbade jag hela dan så Julia hade Lorett. Hon hade ridit ut barbacka med hackamoret. Var ganska fint väder. Lorett hade varit pigg och taktat på hemvägen. Inte ofta hon gör det! :)
De hade ridit på grusvägarna. För mjukt och lerigt på slingan just nu.

Igår kväll hade jag stalltjejerna hemma på mat och prat, och det var så mysigt. Lorett fick vila, dels pga tidsbrist men det passade ändå bra in med det för henne. Och Julia har åkt iväg för att åka skidor någonstans i norra värmland så hon är inte heller hemme. Hörde att hon hade -15°, snö och klarblå himmel! Var i alla fall och mockade till Lorett strax efter kl 14, och när jag var klar fick hon komma in, vilket hon ville. Dock fick jag spola både henne och täcket!
Gott med lite gräs utanför hagen! Ibland är det sant att gräset är grönare på andra sidan. :)
 
Hittade nedanstående bild på FB idag."Live from tha lift. -18 grader"
 
Carl fick följa med hem till mig och såg ut att trivas med allt hästprat!

Kommentera

Publiceras ej