Värmemysterium

0kommentarer

När jag kom hem nu ikväll så slog värmen emot mig! Har aldrig hänt förr under den kalla årstiden. Tvärtom brukar det vara ganska kallt hemma hos mig pga höga elräkningar. Så elementen har stått på på samma vis hela hösten och vintern. De går på timer och när det är plus ute, som nu, så stängs de av under natten och sätts på varje morgon. Så jag brukar ha cirka 18° ibland 19. Men idag när värmen slog emot mig så hade jag 25° här inne, ja det är det fortfarande. Kände på elementen som var glödheta! Hur kan det komma sig helt plötsligt?? De brukar vara lite ljumna?! Nu stängde jag i alla fall av allt. Men vad har hänt? Kommer jag att få en feteräkning pga detta?? Riktigt mysterium. Och hur ska jag kunna sova i denna värmen?

Igår red jag Lorett på Hannas hoppträning för Julia hoppade en annan ponny i stallet där ägarna bett om det. Det såg mycket bra ut. Julia hade ju aldrig förr ridit den. Så jag hoppade Lorett. Hon var ganska lugn även om hon blev lite piggare efter hand. Sista rundan då det var högre tog Julia över henne och hoppade den. Hon var redan då klar med Jordan. Det såg så bra ut det också.

Idag hade vi hand om Whippen som Julia red och jag red Lorett. Vi började med att skritta ut en sväng på grusvägen för det var så härligt väder. Skrittade cirka 25 minuter och sedan red vi i ridhuset. Joggade mest Lorett och Julia tyckte det var kul att rida Whippen som kan mycket bl a byten.

Lång dag i stallet idag, och nu blir det lite mat och sedan hopp i säng för att gå upp tidigt i morgon igen tlll jobb. Men sedan är jag ledig och på söndag är det ju Göteborg!

Kommentera

Publiceras ej