Ännu en vecka

0kommentarer

Vad fort veckorna rullar på. Jobbat mycket men nu är jag äntligen lite ledig. Dock måste hemmet städas och även stallskåpet denna helgen.

Som sagt förra veckan var min träning inställd då Lotta var bortrest så då blev det ju tömkörning av mig. Gick ganska bra men behöver ta lektion igen för Lotta känner jag.

I lördags red Julia och så här skriver Julia på sin blogg "henne red jag en timme i ridhuset med fokus på rakriktning, så gjorde mycket förvänd galopp och red mycket innanför spåret. Hon blev riktigt fin i slutet så det var roligt!"

Även i söndags red Julia och då skrev hon så här"Lorett red jag en halvtimme barbacka, skritta, trava och galoppera lite och så fin hon var. Träningspasset igår gjorde verkligen nytta för henne så det var jättekul."

Måndagen tror jag Lorett vilade för jag jobbade kväll och Julia hade först GT och sen var hon iväg på teori på körskolan. Så tror inte något blev gjort med henne.

Tisdagen red jag henne på lektion nere i Viarp. Det var Carolines grupp och de hade hoppning/markarbete. Lorett var grymt fin och grymt laddad! Det var en grupp där de väntade på varandra på led innan vi hoppade och det gillade inte Lorett alls. Stå still är inte kul! Men bara hon fick skritta runt lite så gick det bra. Var kul övningar där vi började med framridning och volter runt hindren på långsidan och sedan hoppade vi tre hinder på långsidan, med fem galoppsprång emellan vi skulle även lägga volter emellan. Dock var det väldigt lågt så inget jobbigt för Lorett. Lika pigg när vi travade av! Man blir så himla glad att rida henne när hon är på det humöret trots att det blir lite svårare, men det märks att hon tycker det är kul.

Onsdagen hoppade julia henne på Hannas hoppträning. Så här skrev Julia på sin blogg "Hoppträningen gick jättebra. Hade roliga övningar och hoppade sedan två olika typer av banor. På filmen är det den sista banan vi hoppa och Lorett hoppar så fint och verkligen igenom med ryggen tycker jag. Min lilla prinsessa, tänk om hon hade kunnat växa och bli cirka 165 cm!? så perfekt det hade varit då." Här är filmsnutten.
 


Igår torsdag jobbade jag natt. Hämtade Julia vid tåget kvart i två och sedan mockade jag och därefter körde jag till jobb. Julia joggade Lorett cirka en halvtimme.

idag är det dags för min träning i Viarp. Ska bli kul.  Har inte träffat Helene på länge känns det som.

Kommentera

Publiceras ej