Ofrivillig vila och sjukhage

0kommentarer

Var i stallet på morgonen och satt dels ut vatten till Lorett och dessutom mockade jag så det skulle vara fint när hon kom in. Då var allt bra med Lorett.

Åkte sedan hem och städade och tittade på världscuphoppningen från Leipzig. Turen var inte på svenskarnas sida idag, och inte heller på vår skulle det visa sig senare. Efter åkte jag och hämtade Julia då ingen kunde köra henne till stallet, och väl där så sa jag att jag kunde mocka till GT så kunde Julia rida både GT och Lorett. Hon började med GT och jag mockade. När jag var klar skulle jag ta ut Lorett och göra iordning henne, och då märkte jag direkt att hon haltade. Stannade och tittade och ser då att vänster sko fram sitter alldeles snett och löst. Ville inte sätta ner hennes hov då det såklart gjorde jätteont på henne, så Pernilla var snäll och sprang först och försökte hitta Steen, men lyckades inte med detta, och då gick hon istället till ridhuset där Hanna var och red, och Hanna var snäll och kom meddetsamma och drog av skon. Måste lära mig detta själv snarast!

Hoven varm men hon gick lite bättre direkt. Hanna tyckte jag skulle lägga på ett omslag med jodopax men nöjde mig med att enbart badda med jodopax under hela hoven. Detta för att försöka förebygga ev hovböld. Ville inte ha bandage då hon imorgon får gå ut i sjukhagen, och då ska hon ha på sig sin "gympasko" som vi köpte för längesedan då hon tappat sin sko bak. Så de är egentligen tillpassade för bakhovarna som är något mindre men tyckte ändå att den satt ok på fram.  Dock satte jag inte på den redan ikväll då jag inte vill att hon ska stå med den hela natten och sedan hela dagen ifall den skulle skava, så jag kör dit imorgon bitti tidigt och sätter på den innan hon går ut. Och sjukhagen får det bli så hon inte rör sig för mycket. Lyckades som tur var få tag på hovslagaren så jag ska köra dit med henne i morgon kväll. Ja, alltid är det något!

Stallskåpet är fortfarande inte städat men dels var det så kallt och dels väntar jag på att hon jag delar skåp med ska ha lite tid över och hjälpa till. Så att grejorna hamnar så vi båda vet var allt finns.

Kommentera

Publiceras ej