Another Busy Day!

0kommentarer

Boxen skurad, hagen mockad, nytt vatten. Puh! Julia red ut med Lorett tillsammans med Saga och Jordan. Red ner till dammen och runt fältet. Igår red jag och jag red också ut. Dock tog jag inte hela vägen runt fältet. Lorett pigg och glad som vanligt när vi är ute. Blev dock lite dramatiskt när vi nästan var hemma igen, för emot oss kommer en jättehäst. Det var Christinas häst som stuckit när hon var ute och gick med den. Den kom på slingan rakt mot oss. Jag hoppade av Lorett och kunde ta emot honom när han kom fram till oss för då stannade han till. Han hade ett långt grimskaft hängande efter sig. Såg att Anna E var på väg och försökte bara stå stilla med honom. Han var ju lite uppjagad och som sagt en väldigt stor häst som varken jag eller Lorett känner. Strax innan Anna hinner fram börjar Lorett hoppa runt som en galning och sparka och ha sig. Först trodde jag att hon blev rädd för den andra hästen men upptäckte strax att det satt en broms på henne. Fick slagit bort den och då hade Anna kommit och tagit den andra hästen som höll sig lugn faktiskt.
 
Flugtäcke och luvor på så nu är de redo att sova ute i natt. Varmt och skönt. Hoppas bara de inte får kli för just nu är båda ok. I morgon blir det målning av boxen. Har även hunnit med att fira min snälla mamma som fyller år idag. :)
 

Kommentera

Publiceras ej