Årets varmaste dag?

0kommentarer

Har varit väldigt varmt och skönt idag. Dock har jag inte varit ute så mycket. Började dagen med att måla i stallet. Var klar där vid halv-ett, men då hade jag målat allt det blåa och vita + fönstergallret. Skönt att ha det avklarat. Hade även hunnit med att ta in Lorett och ge henne en svalkande dusch innan hon fick gå ut igen. Dock är det bra för det finns skugga i hennes hage och både igår och idag när jag kom på morgonen så stod hon och slappade där.
Skugga i hagen! (från igår 24 juli)
 
Åkte sedan hem och sov några timmar då jag var väldigt trött. På kvällen var jag först i Ålabodarna och grillade med Jörgen, Tina, Stella och min mamma. Jättemysigt där nere, och 26° i luften kl 19.
 
 
Min söta brorsdotter Stella som tyckte vi skulle grilla på stranden!
 
Var i stallet strax före kl 21 då det äntligen kändes lite svalt. Lorett såg väldigt seg ut när jag gjorde iordning henne, så när jag började rida tog jag spö meddetsamma. Red i paddocken och hade dressyrsadeln. Lorett kändes dock inte seg, utan precis lagom. Var dessutom superfin att rida. Mjuk och fin i mun och kropp. Gjorde fina skänkelvikningar och öppnor. Avslutade med att rida LA1-progammet och det gick jättebra. Red lätt hela passet förutom när jag red programmet. Fina Lorettan. Hann nästan bli helt mörkt när jag var klar, men vilken härlig kväll. Kändes bra att släppa ut henne istället för att ställa henne i boxen. Fick en dusch innan hon kom ut + ganska mycket flugmedel. Såklart har hon sitt täcke och flugluva också. När jag släppte ut henne till Jordan fick de också sitt hö som Steen lagt utanför så länge. Gonatt!
 
Syns hon i mörkret? Här står hon i alla fall och äter sitt hö.
 
Och när jag kom hem hittade jag denna lilla krabat framför min dörr. Han var förmodligen på väg att dricka vatten ur fågelbadet jag har där jag byter vatten varje dag. Nu är det både fåglar, katter och igelkottar som jag vet dricker där. Säkert lite svårt för djuren att hitta friskt vatten när det är så här varmt. Jag byter även Loretts vatten varje dag, Häller ut det gamla, och tar helt nytt då det blir fort ofräscht i värmen.
Försökte gömma sig när jag kom!

Kommentera

Publiceras ej