Eksem

0kommentarer

Åkte till stallet efter jobb. Julia var redan där och red Lorett i paddocken.För första gången på hela sommaren, tror jag, så red hon i dressyrsadeln och trimmade. Såg riktigt bra ut. Hon red lite delar ur det dressyrprogram som fältävlansryttarna rider i OS. Inte så krångligt faktiskt. LIte förvänd galopp på båge med byte, öppna på medellinjen i trav till X och sedan sluta i trav ut till spåret. Även en galoppsluta är med men den glömde vi bort. Lorett gjorde allt fint.
När jag åkte från stallet regnade det lite så nu ikväll strax före kl 22 cyklade jag  bort till stallet en sväng och skulle kolla om hennes täcke var blött och ev sätta på regntäcket ifall det skulle bli regn inatt. Dock när jag kom in i hagen slängde hon sig på mig och ville jag skulle klia överallt. Hon var alldeles bucklig i manen av eksem. Stackaren! Tog in henne och satte MYCKET aloe-vera-gel i man och svans. Tog sedan på henne det gamla eksemtäcket som är tjockare och säkert håller myggen borta bättre. Sedan fick hon gå ut igen. Vill ha henne inne på natten och så fort de är klara med Jordans box får det bli så. Det är mer mygg ute på nätterna!

Kommentera

Publiceras ej